بررسی کارت‌های شناسایی براساس مواد اولیه و پوشش های رویه کارت

( Id card) کارت های شناسایی از مواد مختلفی تولید می‌شود که این مواد می­تواند شامل موارد زیر باشد:

  • (Standard ID Cards) کارت‌های شناسایی استاندارد: کارت‌های شناسایی استاندارد از مواد پلاستیکیPolyvinyl chloride)  PVC ) با دوام و منعطف ساخته می‌شوند. این نوع کارت‌ها برای اغلب کاربردها و در سایزهای مختلف و با تنوع رنگ بالا تولید می‌شوند.

 

کارت شناسایی

  • (Bio PVC Cards) کارت‌های Bio PVC از مواد دوست‌دار طبیعت تولید می‌شوند. با وجود اینکه این کارت‌ها از مواد زیست تخریب پذیر تولید می‌شوند ولی کارت‌های BioPVC کیفیت تصویر، ماندگاری و دوام همانند کارت‌های شناسایی استاندارد دارند، ولی اسیب کمتری به محیط زیست وارد می‌کنند.
  • (Recycled PVC Cards ) کارت‌های شناسایی از جنس PVC بازیافتی : این نوع از کارت‌های شناسایی گزینه مناسب دیگری برای اسیب کمتر به محیط زیست است، زیرا از مواد پلاستیکی بازیافتی تولید می‌شوند. این کارت‌های شناسایی نیز در عمل کیفیت و ماندگاری مشابه کارت‌ها PVC  معمولی و استاندارد دارند.

    کارت شناسایی

  • Rewritable ID Cards کارت‌های شناسایی با قابلیت نوشتن دوباره ( رایت مجدد): این نوع از کارت‌ها از موادی که به گرما حساس بوده و قابلیت نوشتن مجدد دارند، تولید می‌شوند. کارت‌های شناسایی رایت مجدد قابلیت چاپ، پاک کردن و چاپ مجدد تا ۵۰۰ بار را دارند. تصاویر و متون چاپ شده بر روی  این کارت‌ها به صورت تک رنگ بوده و قابلیت چاپ متن و تصاویر گرافیکی ساده به رنگ‌های سیاه یا ابی را دارند.
  • (Mylar Adhesive-Back Cards) کارت‌های شناسایی با پوشش   :BoPETاین کارت‌ها مشابه کارت‌های PVC  معمولی بوده که یک لایه  BoPET  بر روی انها لمینت شده است. این کارت‌ها بر روی کارت‌های برد پایین (proximity cards)  و دیگر کارت‌هایی که امکان چاپ بر روی انها از طریق پرینترهای معمولی کارت‌های شناسایی وجود ندارد، لمینت میشود.

کارت شناسایی

  • ( PVC/Poly Composite Cards ) کارت‌های پی وی سی کامپوزیتی: این نوع از کارت‌ها برای مواردی که نیاز به اضافه کردن لایه بیشتر به کارت شناسایی باشد، ( با استفاده از فرایند لمینت ) مورد استفاده قرار می­گیرد. مواد ویژه استفاده شده در فرایند تولید کارت‌های کامپوزیتی تحمل زیادی در مقابل گرما  و نیز جدا شدن لایه های کارت و لمینت (resist warping) را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button