انواع کارت‌های شناسایی براساس اندازه فیزیکی

کارت‌های شناسایی خام در ضخامت ها، سایزها و  فرمت‌های متنوعی تولید می شود که هریک از این کارت‌های شناسایی عملکرد و کاربرد مخصوص به خود دارد. هر کارت شناسایی سه مشخصه ویژه دارد: طول، عرض و ضخامت

طول و عرض کارت‌های شناسایی دارای چهار استاندارد می باشد: CR80, CR79, Xtended یا CR100

ضخامت نیز برحسب میلیمتر محاسبه می شود و رنج ان از ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر می‌باشد.

 ضخامت کارت‌های شناسایی ۱۰ تا ۵۰ میلی‌متر بوده که ضخامت ۳۰ میلی متر اندازه استاندارد و معمول برای کارت‌های شناسایی PVC می‌باشد. کارت‌های ۱۰ میلی‌متری ارزانتر  از بقیه بوده و انعطفاف پذیری بیشتری نسبت به کارت‌های ۳۰ میلی‌متری دارند، ولی در مقابل دوام کمتری نیز نسبت به کارت‌های ۳۰ میلی‌متری دارند. کارت‌های ۱۰ میلی‌متری معمولا برای استفاده‌های موقت ( کوتاه مدت ) و نیز چاپ کارت ویزیت استفاده می‌شود . همه پرینترها قابلیت چاپ بر روی کارت‌های ۱۰ میلی متری را ندارند.

  • (Standard ID Card Size CR8): استاندارد معمول در کارت‌های شناسایی، کارتهای شناسایی با استاندارد CR80 با ضخامت ۳۰ میلیمتر است. این نوع کارت‌ها با استفاده از همه پرینترهای کارت‌های شناسایی قابل چاپ است. لازم بذکر است که هر نوع پرینتر قابلیت چاپ تعداد محدود و مشخصی از کارت‌های شناسایی را دارد. برای مشورت و کسب اطلاعات بیشتر با افراد خبره کاردمی در این زمینه تماس بگیرید. (شماره تماس: 02187700333)

کارت‌های شناسایی CR80  در ابعاد کارت‌های بانکی بوده و در اغلب موارد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کارت‌های شناسایی  در ابعاد 3.375 اینچ (8.5725 سانتی‌متر) در 2.125 اینچ (5.3975 سانتی متر) تولید می‌گردد.  این کارت‌های به عنوان کارت‌های شناسایی عکسدار، کارت‌های پرداخت غیر‌نقدی (cashless payment)، کارت‌های NFC، کارت‌های امنیتی و کارت‌های دسترسی، کارت‌های ورود و خروج، کارت‌های دانشجویی و کتابخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • ID Cards CR79 کارتهای شناسایی با استاندارد CR79،  کارت‌هایی با سایز کوچکتر از کارت‌های  CR80 می باشند که معمولا دارای لایه‌ای چسب‌دار می باشند که این لایه پس از چاپ، امکان اضافه شدن به پشت کارت را دارد. این کارتهای شناسایی در ابعاد 3.303 اینچ (8.38962 سانتی‌متر) و 051 اینچ (5.20954 سانتی متر) تولید می‌گردد.
  • Extra Long “Xtended” Cards این کارت‌ها با ابعاد 4.3 اینچ (10.922 سانتی‌متر) در125 اینچ (5.3975 سانتی‌متر) تولید می‌گردد. این کارت‌ها در حدود یک اینچ ( 2.54 سانتی‌متر ) از کارت‌های CR80 بزرگتر می‌باشد و برای چاپ نیازمند چاپگرهای بزرگتری هستند. از این کارت‌ها عموما برای کارت ورودی و مجوز تردد برای کنسرت‌ها، رویداد‌ها و کنفرانس‌ها استفاده قرار می گیرد.
  • CR100 ID Cards : کارت‌های CR100 در حدود ۴۲٪ از کارت‌های CR80 بزرگتر بوده و ابعادی در حدود 88 اینچ (9.8552 سانتی‌متر)  در 2.63 اینچ (6.6802 سانتی‌متر) دارند. این کارت‌های بزرگ عمومیت کمتری دارند و بیشتر کاربرد نظامی دارند. بزرگی این کارت‌ها باعث خوانایی بیشتر این کارت‌ها از فاصله دور می‌گردد. تعداد کمی از پرینترها قابلیت چاپ بر روی این نوع از کارت‌ها را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button