فرمت های مختلف کارتهای هوشمند

iCLASS : این کارت‌ها با بررسی احراز هویت کارت و استفاده از اطلاعات ذخیره شده در کارتخوان می‌تواند امنیت زیادی را در هنگام انتقال اطلاعات ایجاد نماید. رمز نگاری  اطلاعات رد و بدل شدهمی تواند با استفاده  از کلید‌های 64 بیتی امنیت و انعطاف بالایی به همراه باشد.کارت‌های نزدیک در دهه 90 به بازار عرضه شدند و قفل‌های سنتی را متحول کردند. کارت‌های نزدیک به راحتی اسکن می‌شوند و در صورت گم شدن یا دزدیده شدن به راحت‌ی و با هزینه کم تعویض می‌‌گردند که این هزینه بسیار کمتر از هزینه قفل‌های سنتی می‌باشد.کارت‌های هوشمند iCLASS تکامل یافته کارت‌های نزدیک بوده و از فرکانس  MHz 13.56 استفاده می‌کنند. استفاده از این فرکانس، امکان تبادل داده امن مابین کارتخوان و کارت را فراهم می‌اورد. این ارتباطات می تواند با احراز هویت همراه باشد.

کارت‌های iCLASS انواع متفاوتی دارند که به موارد زیر می توان اشاره کرد:

  • کارت استاندارد ۸۰CR با ضخامت 30 میلیمتر
  • تگهای برچسب دار
  • Key fobs

iCLASS se  :کارت‌های iCLASS  به منزله پلی از کارت‌های نزدیک به تکنولوژی کارت‌های هوشمند بودند. درحالی که کارت‌های iCLASS se  یک انقلاب در زمینه در کارت‌های هوشمند و به معنای واقعی امن و منعطف می‌باشد.کارت‌های iCLASS se  هم با سیستم های کنترلی قدیمی کار می‌کنند و هم قابل استفاده با تکنولوژی جدید می باشند. کارت‌های iCLASS se امنیت بیشتری نسبت به کارت‌های قبلی دارند این عملکرد به خاطر وجود راهکار چند لایه ای امنیتی و نیز روش‌های شناسایی و رمز نگاری در فرایند اسکن کارت می‌باشد.

 

با معرفی کارت‌های iCLASS se  شرکت HID  تکنولوژی‌های زیادی را در خصوص کارتخوان‌ها معرفی کرد. این موضوع به سازمان‌ها کمک می‌کند با داشتن یک کارتخوان واحد از انواع تکنولوژی‌ها استفاده کرده و به مرور کارت‌های خود را بروز کنند.

تکنولوژی‌های قابل استفاده با استفاده از کارتخوان‌هایiCLASS se

  • iCLASS se
  • iCLASS seos
  • ICLASS
  • Mifare
  • Mifare desfire
  • تلفنهای هوشمند با قابلیت NFC

ICLASS

نسل اول کارت‌های هوشمند iCLASS  از پروتکل‌های امنیتی اختصاصی استفاده می‌کرد که هریک از پروتکل‌ها باگ و نقص‌های ویژه خود ر‌ا داشت و به خاطر وجود اطلاعات کامل و تخصصی در خصوص این پروتکل‌ها در بستر اینترنت، احتمال هک و سو استفاده بالا بود. وجود کلید اختصاصی برای هریک از شرکت‌ها فرایند بروز رسانی را مشکل می‌کرد.

یکی از پیشرفت‌های بزرگ در زمینه امنیت کارت‌ها، استفاده از استانداردهای امنیتی باز بوده است. این استانداردهای امنیتی به علت دسترسی عموم به ساختار ان، نقص‌ها به زودی مشخص شده و رفع می گردد. کارت‌های شناسایی iCLASS seos  از پسوردهای شناسایی یکبار مصرف استفاده می‌کنند و امکان جاسازی چند ابزار امنیتی را در یک کارت فراهم می کنند.

برخلاف کارت‌های نزدیک و دیگر کارت‌های هوشمند، کارتهای iCLASS seos فقط در اندازه استاندارد 30میلی متری تولید شده‌اند. به خاطر پیاده سازی نرم افزاری کارت‌های iCLASS seos  ،این کارت‌ها مستقل از سخت افزار بوده و می‌تواند با دیگر تکنولوژی های مشابه نظیر NFC  در ارتباط باشد و با انها کار کند. برای مثال می‌توان از گوشی هوشمند خود و GPS  انلاین ان استفاده کرده و برای ورود و خروج از این سیستم استفاده کرد.

استفاده از کارت‌های iCLASS seos  می‌تواند منافع زیادی داشته باشد، این منافع به خاطر وجود لایه های متعدد امنیتی و نیز امکان ذخیره سازی انواع اطلاعات در انها می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button